AnimeDesignDoe-het-zelf projecten

Hoe Te Animeren Deel 2

Dus je hebt een paar ideeën voor je animatie, je hebt ze verwerkt in tekeningen, een script, storyboards en nu ben je klaar om de animatie te produceren. Dat moet betekenen dat het tijd is om een ​​aantal echt omleidende verplaatsingsactiviteiten te ontwikkelen. Je kunt ook iets maken.

1. Zwijgen is goud
Het is tijd om de dialoog op te nemen, maar “whoa there” zeg je, “mijn film is geen dialoog.” Geweldig, je mag naar punt 3 gaan en de voordelen plukken op internationale filmfestivals – je verhaal, verteld in beeld, geluidseffecten en muziek alleen, zal worden begrepen zonder taal of ondertitels. Dit is de benadering die we hebben gekozen voor een van onze eerste korte films Dog Tired en opnieuw voor onze meest recente korte The Moon Bird . Het is een geweldige manier om je visuele verhaalvaardigheden aan te scherpen, omdat het niet meer ‘show don’t tell’ krijgt dan dit.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

2. All Talk
Het is tijd om de dialoog op te nemen. Je hebt sprankelende woorden geschreven en je moet de juiste mensen vinden om ze te zeggen en je personages en verhaal tot leven te brengen. Maar wacht even, misschien ben jij de juiste persoon voor de klus? Het is verbazingwekkend hoeveel plezier je kunt hebben om je voor te doen als een schaap uit Bristol. Of een ninja die alleen zegt: ‘Fuggy Fuggy!’ Maar het is niet voor iedereen, en er zijn tal van getalenteerde acteurs en stemartiesten die iets geweldigs aan je animatie kunnen toevoegen. Vraag acteurs om auditie te doen voor het stuk. Laat ze het script van tevoren lezen, zodat ze zich kunnen voorbereiden en hun best kunnen doen. Wees bereid om hun gedachten te horen en bruikbare ideeën te accepteren, maar onthoud dat het jouw film is.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

3. Animatisch
Een animatic is een ruwe versie van je voltooide animatie. Het samenstellen van een van je stemtracks en storyboards is ongeveer net zo leuk als de kapper van Simon Cowell. Het is een vervelende sleur en op artistiek niveau niet erg bevredigend. Maar het is handig en het kan je later veel frustratie besparen. Ik beschouw de animatic als onderdeel van de script- en verhaalfase. Zodra u een ruwe versie kunt zien spelen, kunt u zien wat wel en niet werkt. Misschien gaat het verhaal niet snel genoeg? Misschien komt een van je personages niet tot leven zoals je had gehoopt? Misschien zijn er momenten waarop de zaken verwarrend zijn of waar er teveel tegelijk gebeurt? Het is ook handig om te zien of de opnamen die je hebt gekozen de juiste zijn, moet je hier een close-up toevoegen, of een brede opname daar, of moet je de opname gewoon het hele verhaal vergrendeld laten? De animatic helpt u deze problemen op te lossen voordat u veel moeite doet om de voltooide animatie te maken.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

4. Animatie en samenwerking
Ja. Het is eindelijk gebeurd. Je bent klaar om te krabbelen met die kleurpotloden en papier, of om pixels te verplaatsen met je funky digitale pen en tablet. Laat vreugde niet beperkt zijn, want eindelijk begin je het visuele meesterwerk daadwerkelijk te maken. Het is eindelijk tijd voor jou om om 5 uur op te staan ​​en om 1 uur naar bed te gaan en alle uren tussendoor te werken in een poging om de deadline te halen die is vastgesteld door je producer / financier / filmfestival / competitie / zelf. Ja, dit was uw beslissing om animator te worden. Maar er is hulp! Samenwerking kan iets geweldigs zijn. Je hoeft het hele gebeuren niet zelf te animeren! Nee echt, laat los, een klein beetje!

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

5. verplaatsingsactiviteiten
De animatie is aan de gang en je bent druk, bezig met thee maken, tv kijken, naar de supermarkt gaan, nog een kopje thee zetten, naar de lucht kijken, zich afvragen over het weekend, online door winkels bladeren, meer thee zetten, het huis van boven naar beneden schoonmaken, lijstjes maken, thee zetten. Hou op. Ga door met de animatie. Ga verder.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

6. Twijfel
Ergens hier begin je alle gevoel voor perspectief te verliezen. Twijfels sluipen binnen. Ooit was je er zo zeker van dat je animatie een goed idee was, dat het script goed was en dat de ontwerpen goed waren en dat het allemaal goed zou zijn. Maar nu staar je zo lang naar het scherm en heb je elke scène zo vaak bekeken dat je net zo goed naar een bakstenen muur kon kijken. Je hebt geen idee of je liefdeswerk briljant is, oké of een absolute stapel effluvia. Een ding dat ik hier zou adviseren, is om op je eerste instinct te vertrouwen. Wanneer twijfels binnensluipen, heb je vaak zin om alles opnieuw te tekenen, waardoor het verhaal volledig verandert. Je probeert alles opnieuw uit te vinden en te veel over dingen na te denken. Meestal zijn de eerste ideeën die je lang geleden had toen dit ding nieuw en opwindend was, om vast te houden. Maar in ieder geval betekent al deze twijfel dat het tijd is om iemand te vinden die je vertrouwt om je eerlijke feedback te geven. En ik heb het niet over mensen die ernaar kijken en zeggen: “Ja, het is geweldig” en dan weglopen. Die mensen zijn je vrienden niet.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

7. Feedback
Feedback accepteren en ernaar handelen is een van de moeilijkste dingen om mee om te gaan. Een van de redenen waarom het zo moeilijk is, is dat het niet leuk is als mensen kritiek op je werk hebben. Het kan als kritiek op je aanvoelen (soms is het ook – ze zijn ook niet je vrienden). De tweede reden waarom het zo moeilijk is, is dat het advies soms lijkt op manna uit de hemel, en soms op iets dribbels uit de bodem van een prullenbak. Je moet uitzoeken welke het is voordat je je animatie aanpast. Vaak ken je het goede advies, omdat iemand zal zeggen: “dit deel werkt niet voor mij”, terwijl iets diep in je zoals een kleine knorrige stem zal zeggen: “Bugger. Ik wist dat dat niet werkte, en ik heb geprobeerd het te negeren in de hoop dat het zichzelf zal herstellen … maar nu moet ik er iets aan doen. Bugger! Bugger! ‘

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

8. Bewerken
Ik wil je veel technisch wijs advies geven over bewerken, maar de waarheid is dat ik niet weet wat dat zou zijn. We hebben nooit een editor gebruikt, omdat we de bewerking altijd zelf hebben gedaan. Vaak heb je de basisstructuur al van je animatic (je hebt er toch een gedaan?) Voor mij gaat de bewerking helemaal over gevoel en instinct. Je kijkt naar het verhaal en luistert naar je gevoelens, kan die scène korter zijn? Hebben we die opname wel nodig? Als die opname eerder was gemaakt, zou dit deze scène dan duidelijker maken? Het is niet erg geavanceerd advies, maar dan is Heinz stroop spons ook niet geavanceerd, maar het is goed.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

9. geluidseffecten en muziek
Dit kan een werkelijk magische fase zijn bij het maken van een film. Soms kun je door het toevoegen van het geluid de film voor het eerst weer zien. Langzame secties lijken ineens sneller. Grappen die lijken te zijn gevallen, zingen plotseling en maken je aan het lachen. Lange saaie secties zijn plotseling gevuld met melancholie en betekenis. De keuzes die je maakt voor geluidseffecten en muziek kunnen een dramatisch effect hebben op de toon, emotie en sfeer van je film. Als je niet zeker weet wat je moet doen, kun je altijd bestaande muziek uit je eigen collectie gebruiken om te zien wat voor jou het beste werkt. Schrijf dan zelf iets, laat een componist iets voor je schrijven of download een rechtenvrij nummer dat het lukt. Onthoud dat u gepubliceerde muziek niet kunt gebruiken tenzij u het auteursrecht heeft geregeld. Een ander advies is om naar een zoekmachine te gaan en “diegetisch en niet-diegetisch geluid” in te voeren. Misschien leer je iets en kun je ook indruk maken op (vervelende) mensen tijdens etentjes.

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

10. Levering
Het is je gelukt. Je bent klaar. Het is een raar moment. Je geloofde niet dat dit moment kon bestaan. Maar hier is het. Het is allemaal voorbij. De film zit in het blik of op de harde schijf of zoiets, maar hij is klaar. Vier het nu. Kunstenaars herinneren zich altijd hun verdriet te verdrinken, maar vergeten vaak hun successen te vieren. Het is belangrijk voor je mentale welzijn dat je jezelf een goed gevoel geeft over het voltooien van iets, omdat het je zal helpen het opnieuw te doen!

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

11. Verhoog het tot elf
Wacht even! Dit is een tienpuntenplan. Wat is er met het punt elf? Je animatie maken is ongeveer 50% van het filmmaken. De andere 50% vertelt mensen dat je een animatiefilm hebt gemaakt. Wat heeft het voor zin om al die moeite te doen als je niet promoot wat je hebt gedaan? Ja, misschien ben je verlegen. Dat ben ik ook (was) I. Ja, je maakt je misschien zorgen dat mensen het niet leuk zullen vinden (en ja, sommigen zullen het niet leuk vinden, maar anderen wel). Maar nee, je mag niet echt hard aan iets werken en het dan niet aan mensen laten zien. Dat is gek. Je mist een aantal belangrijke momenten. Zoals je filmscherm zien in de bioscoop Grande Salle in Annecy voor een publiek van 1000 animatiefans. Je zult nieuwe en interessante vrienden van over de hele wereld ontmoeten die ook bewegende beelden maken. En je zult het missen om onder de portiek van de National Gallery te staan ​​en je film te zien op een gigantisch opblaasbaar scherm onder Nelson’s Column met de Big Ben op de achtergrond. Dat wil je niet missen. Geloof me. Veel geluk!

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2 Hoe Te Animeren Deel 2 Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2 Hoe Te Animeren Deel 2 Hoe Te Animeren Deel 2

Hoe Te Animeren Deel 2

Gerelateerde Artikelen

Geef een antwoord

Controleer ook
Close
Back to top button